Πέμπτη

Πολλαπλές Επιλογές


Θα αναφερθώ στα τεστ πολλαπλών επιλογών που πολλές φορές κρίνουν πολλά για τις ζωές μας. Όχι δεν θα πάω αλλού το θέμα. Στα τεστ αναφέρομε. Πολλοί από εμάς έχουνε δώσει διαγωνισμούς, είτε σε σχολές, είτε στο δημόσιο ή και σε αγγλικά και εξετάστηκαν με το συγκεκριμένο σύστημα. Δεν αντιλέγω ότι είναι ένας τρόπος να δεις αν ο άλλος γνωρίζει. Απλά είναι ένας ηλίθιος τρόπος.
Για να γίνω πιο κατανοητός έχουμε και λέμε. Τα τεστ αυτά επινοήθηκαν και εφαρμόστηκαν στην Αμερική (Wikipedia) απο το 1915. Κοντά μισό αιώνα. Όπως είναι η χώρα του γρήγορου φαγητού, και γενικά του fast living, έτσι είναι και η χώρα που όλα πρέπει να γίνονται γρήγορα αλλά και με το μικρότερο κόστος. Έτσι και τα multiple choice τεστς πληρούν αυτούς τους κανόνες. Με ένα μικρό σφάλμα (που οφείλεται στην τύχη) έχουμε με λιγότερο προσωπικό να διορθώνει, στο μικρότερο χρόνο, αποτελέσματα. Σήμερα ειδικά, περνάνε από ένα σκάνερ όλες οι απαντήσεις, σαν το Λόττο ένα πράγμα, και τέλος.
Ως εδώ όλα καλά. Φυσικά και η αντιγραφή υπάρχει στις απαντήσεις ανάπτυξης, κλπ κλπ που κάνουν τα τεστ πολλαπλής επιλογής τον καλύτερο τρόπο επιλογής.
Για να εξασφαλιστεί όμως οτι δεν θα βασίζεται η απάντηση τόσο στην τύχη επινοήθηκε η αρνητική βαθμολογία. Γενικά αν έχεις μία απο τέσσερεις απαντήσεις να επιλέξεις, και αν δεν ξέρεις την απάντηση, τότε έχεις 25% πιθανότητα να είσαι σωστός. Αν δεν υπάρχει αρνητική βαθμολογία τότε δεν έχεις τίποτε να χάσεις και να απαντήσεις με το ένστικτο. Αν ξέρεις κάτι αλλά δεν είσαι σίγουρος οι πιθανότητες ανεβαίνουν γιατί αν έχεις αποκλείσει 2 από τις 4 απαντήσεις τότε έχεις 50% πιθανότητες. Έτσι η αρνητική βαθμολογία σου λέει ότι αν απαντήσεις 2-3-4 λάθος σου αφαιρώ και μία σωστή!!!!
Και εδώ αρχίζουν τα παράδοξα. Γιατί 3 λάθος και όχι 1 και να αφαιρείται και μία σωστή. Ποιός θα το ορίσει αυτό;
Πώς ξέρει ο εξεταστής αν ο εξεταζόμενος απάντησε από τύχη ή όντος έκανε λάθος;
Με ποιό δικαίωμα αφαιρείται και μία σωστή με Χ λάθος απαντήσεις;
Είναι εκφοβισμός. Και αν κάτι σε φοβίζει σε αποτρέπει. Αλλά αν είσαι ανάμεσα σε 2 απαντήσεις με 50% πιθανότητα να πιάσεις κάτι τότε την αγνοείς και προχωράς ή την απαντάς;
Ένα τεστ 50 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής δίνει καλύτερα αποτελέσματα ως προς την γνώση των διαγωνιζόμενων από ένα τεστ ανάπτυξης με 4 ερωτήσεις;
Βέβαια μερικές λύσεις υπάρχουν. Για παράδειγμα από τις συνήθως 4 απαντήσεις θα μπορούσαν να υπάρχουν 10. Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολύ περισσότερες ερωτήσεις από 40-50. Αλλά πάλι το παράγοντα τύχη δεν τον εξαλείφεις.
Αν θες να δεις τελικά τις γνώσεις πάνω σε ένα θέμα καλύτερα είναι καλύτερα να δόσεις τεστ με ερωτήσεις που θέλουν απαντήσεις ανάπτυξης.
Αλλά γενικά τα τεστ είναι για φιλτράρισμα. Μέτρηση γνώσης κλπ. Για ποιο σκοπό; Για την επιλογή των καλύτερων. Και οι υπόλοιποι στον Καιάδα Αλλά σε μία τέτοια κοινωνία που έχει πάρει μορφή μέσα από οικονομικά συστήματα ανταγωνισμού και ποδοπατήματος τότε αυτά τα ηλίθια τεστ είναι που θα κρίνουν το μέλλον σου. Όπως και η βάση του 10 για να εισαχθείς σε μία σχολή.

3 σχόλια:

Puppet_Master είπε...

poly endiaferon analish.
kolegio theloun na kanoun
olo to sistima pedias.
arga k stathera vhmata ginode pros afth thn katrfthinsi...

Ανώνυμος είπε...

ωραια τα γραφεις αλλα καποιες γνωσεις η καλυτερο πληροφοριακό υλικό διαφορων επιστημονικών αντικειμένων δεν χωρά αναλύσει.πρεπει να το κατέχεις ουσιαστικά και να το διακρίνεις άμεσα από κατι με το οποιο ειναι συναφές αλλά όχι το σωστό...οταν δουλευεις ιδιως σε καποιους χωρους πχ εργαστηριακούς οταν εισαι αναμεσα σε 3-4 πιθανες εξηγησεις πρεπει να καταλήξεις στην σωστή γρήγορα όπως και στα τεστ...αλλιως σφάλμα...μην εισαι τοσο καυστικός...σε όλα υπάρχει και μια πιο γκρι κατασταση...

g_0x είπε...

καταρχας ευχαριστω για τα σχολια. Σιγουρα δεν ειμαι επιστημονας της στατιστικής και οτι γραφω είναι καθαρα δικες μου αποψεις που πολύ πιθανον να είναι λάθος. Το όλο θέμα με την πολλαπλή επιλογή προέκυψε, σκεπτόμενος την αδικία που μπορεί να υπάρξει μέσω αυτού του είδους εξέτασης. Πιθανότατα απο στατιστικής άποψης, η μέθοδος αυτή να μην περιέχει σφάλμα τόσο μεγάλο που να την καθιστά ακατάλληλη. Είναι πολλοί οι παράμετροι που δεν τους γνωρίζω. Περισσότερο να πω την αλήθεια το συσχέτισα με το fast food. Δηλαδή, εξετάσεις γρήγορες και οικονομικότερες (απο το να έχεις 200-300 που να διορθώνουν), καθώς και με το γεγονός της αρνητικής βαθμολογίας πο ξεφεύγει απο τα όρια της εξέτασης ένας τέτοιος όρος.
Δεν καταλαβαίνω αυτό που λες με τους εργασιακούς χώρους και τις γρήγορες αποφάσεις.
Σίγουρα υπάρχει και η γκρι απόχρωση.